תחומי הפעילות של המכון
מחקר
ביצוע מחקרים, סקרים, תהליכי מיפוי ותהליכי מדידה והערכה של שדה החינוך הבלתי פורמלי בכדי להעמיק את ההיכרות עם השדה, לבחון תהליכים, מגמות והשפעות וליצור בסיס ידע מקצועי לקבלת החלטות וגיבוש מדיניות.
במאגר הידע ניתן למצוא מאמרים ומחקרים שפורסמו, בהם מחקר מקיף על המכינות הקדם-צבאיות.
פיתוח
פיתוח תוכניות, גישות, מודלים וכלים חדשניים לחינוך הבלתי פורמלי המבוססים על מחקר בשדה ועל תפיסות ותיאוריות, לצד פיתוח פנים ארגוני ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים שיחזקו את תחומי העשייה וההשפעה של המכון.
בנוסף, צוות המכון עוסק בליווי והנחיית תהליכי עומק לבירור הבסיס החינוכי-ארגוני לארגונים חינוכיים ובליווי ארגונים בתהליכי הקמה ופיתוח של תוכניות חינוכיות שונות.
הכשרות
תכנון והפעלת מערכי הכשרה ולמידה מקצועית מתמשכת לצוותים חינוכיים, בדגש על אנשי ונשות חינוך בתחילת דרכם/ן המקצועית, ועל פיתוח בעלי/ות תפקידים מרכזיים בארגונים כמובילי תוכניות ההכשרה, המבוססות הן על הצרכים העולים מהשטח והן על הכלים והידע המקצועי שפותחו במכון:
הכשרת מנהלים/ות חינוכיים בשנתם/ן הראשונה בתפקיד.
קורס בסיס לליווי תהליכים בקבוצה (כלים בהנחיית קבוצות) לאנשי ונשות חינוך.
הכשרה מתקדמת למנהלים/ות ותוכניות עתודה ניהולית בחינוך בלתי פורמלי.
ליווי והכשרה לצוותים ולבעלי/ות תפקידים ספציפיים על בסיס רכיבי פרופסיה:
- מיומנויות הוראה ומתודולוגיה.
- ליווי אישי רגשי ותהליכי חניכה.
- החזקת מרחב בטוח.
- חוסן אישי וקבוצתי.
- עבודה עם אוכלוסיות מגוונות.
- תהליכים בקבוצה.
- חינוך לערכים.
- התמודדות עם קונפליקטים.
- ועוד...
מספרים עלינו...
